Een personal shopping service voor kinderen. Dat klinkt decadenter dan het is volgens oprichters Nelli Jeloudar, Michel Ariëns en Monique Janke van start-up Bundleboon. "Wij willen vooral drukke ouders ontzorgen. Het kopen van kinderkleding kost normaal veel tijd en wij nemen dat uit handen waardoor er meer tijd over blijft voor quality time met je kinderen", zegt Jeloudar.
AMSTERDAM – Een personal shopping service voor kinderen. Dat klinkt decadenter dan het is volgens oprichters Nelli Jeloudar, Michel Ariëns en Monique Janke van start-up Bundleboon.
“Wij willen vooral drukke ouders ontzorgen. Het kopen van kinderkleding kost normaal veel tijd en wij nemen dat uit handen waardoor er meer tijd over blijft voor quality time met je kinderen”, zegt Jeloudar.
Bundleboon is een online service waarbij je een vragenlijst invoert over (de smaak van) je kind en aan kunt geven voor welk bedrag je kleding wilt ontvangen. Naar aanleiding daarvan stelt het bedrijf een pakket voor je samen met gemiddeld acht items en wordt dit in een mooi verpakte doos naar je opgestuurd. Kinderen hebben tien dagen de tijd om de items te passen en wat niet bevalt, kan kosteloos worden teruggestuurd. Betaling vindt pas achteraf plaats.
Gemiddeld zitten er in een box van Bundleboon ongeveer twee samengestelde outfits voor je kroost, maar er kunnen ook verzoeken worden ingediend. “Als je bijvoorbeeld op zoek bent naar jeans, dan zet je dat in de opmerking bij je bestelling en sturen wij verschillende spijkerbroekjes mee”, duidt Ariëns.
Het idee voor Bundleboon ontstond bij de van oorsprong Deense Jeloudar, die jarenlang bij The Cloakroom werkte, een vergelijkbare online personal shopping service maar dan voor mannen. “Ik zag dat een dergelijk concept gericht op kinderen hier nog niet bestond”, vertelt ze. Tijdens een Startup Weekend vorig jaar ontmoette ze Ariëns en Janke, die daar beiden met eigen start-up-ideeën aan deelnamen. Tussen hen klikte het.
Inmiddels heeft de start-up ongeveer 75 kindermerken aan zich weten te binden en de eerste 350 klanten hebben al één of meerdere kledingboxen ontvangen. “De meeste merken waar we mee werken zijn kleine labels. We bieden niet alleen kwaliteit maar ook originaliteit, waardoor de kans klein is dat de kinderen van de buren in dezelfde kleren lopen”, vertelt Ariëns. “Dat vindt onze doelgroep ook belangrijk”, vult Jeloudar aan.
De ondernemers denken dat hun service echt iets toe kan voegen. “Ouders zijn tegenwoordig vaak zo druk, dat veel dingen een verplichting worden terwijl het ook leuk kan zijn”, legt Ariëns uit.
“Bij ons draait het dan ook niet alleen om gemak, maar ook om de ervaring. We hopen echt dat het ontvangen van de boxen een speciaal moment is. Uit de vele unboxing video’s die we van klanten hebben ontvangen, lijken we in onze missie te slagen.”
Naam bedrijf: Bundleboon
Wie: Monique Janke, Michel Ariëns en Nelli Jeloudar
Wat: Persoonlijk gestijlde kledingbox voor kinderen
Waar: Amsterdam
Officiële startdatum: 1 juni 2017
Gedane investering: €5000
Beoogde jaaromzet: €500.000
Jaarlijkse herinvestering: €250.000
Meer informatie: hello@bundleboon.com, www.bundleboon.com