Veel ondernemers krijgen stress van een overvolle inbox en een lange to do-lijst. Stephanie Kuijpers-Laumans wordt daar juist blij van. De oprichtster van The Project Doctor schept met haar team van virtual assistants orde in de chaos van anderen. "Je kunt ons zien als persoonlijke assistenten die de zaken voor onze werkgevers op afstand regelen."
AMSTERDAM – Veel ondernemers krijgen stress van een overvolle inbox en een lange to do-lijst. Stephanie Kuijpers-Laumans wordt daar juist blij van. De oprichtster van The Project Doctor schept met haar team van virtual assistants orde in de chaos van anderen. “Je kunt ons zien als persoonlijke assistenten die de zaken voor onze werkgevers op afstand regelen.”
Kuijpers-Laumans gelooft dat het belangrijk is dat ondernemers zich focussen. “Doe dingen waar je goed in bent; je moet niet alles willen doen. Een to do-lijst kan je naar de keel grijpen. Besteed het uit. Richt je op de hoofdzaken; wij nemen de details over.”
Niets is te gek voor Kuijpers-Laumans en haar team. “We zijn heel breed in te zetten. We beantwoorden telefoons, beheren mailboxen en doen de administratie. Maar we schrijven ook persberichten en blogs, versturen uitnodigingen, boeken reizen, beheren sociale media-kanalen, bouwen simpele websites, maken animatiefilmpjes, verzetten afspraken of retourneren kleding na een fotoshoot.”
Haar bedrijf past bij deze tijd, gelooft de onderneemster. “De huidige technologie maakt het makkelijk om vanaf een afstand dingen over te nemen; zoals apps waarmee telefoons worden doorgeschakeld. En veel ondernemers nemen – met de crisis in het achterhoofd – liever geen mensen in dienst. Wij ondersteunen, zonder dat bedrijven aan ons vastzitten.”
Kuijpers-Laumans is flexibel in haar werk. “We hebben werkgevers waar we twintig uur per week voor werken, maar er zijn er ook die ons twee uur per maand inschakelen.” In geval van nood zijn de assistenten beschikbaar voor een losse klus. “Als je ziek bent, kun je ons vragen om je telefoon op te nemen. Of we nemen het van je over als je een keer écht geen zin hebt om facturen te versturen.”
Ondernemers weten Kuijpers-Laumans en haar team goed te vinden. “We werken onder meer voor een it-bedrijf, socialemediabureaus en verschillende horecaondernemers. Maar we ondersteunen ook veel zzp’ers; vooral uit de creatieve hoek.” Het ontlasten van haar opdrachtgevers, ziet Kuijpers-Laumans als voornaamste taak. “Ik wil mensen helpen om in zichzelf te investeren. Wij nemen taken uit handen waardoor ondernemers meer tijd overhouden om zich bijvoorbeeld op hun gezin te richten of eens op vakantie te gaan. Velen nemen daar geen ruimte voor.”
Anderen helpen zit bij de onderneemster in haar kern, zoals ze het zelf zegt. “Als iemand mij vertelt dat iets niet goed loopt, dan wil ik helpen. Dat had ik als kind al.” Na een studie communicatie en een carrière als tekstschrijver, werkte ze een aantal jaar als manager van zangeres Trijntje Oosterhuis. The Project Doctor begon ze aanvankelijk met het idee ‘het wat rustiger aan te gaan doen’ toen ze moeder werd. Lachend: “Dat is niet helemaal gelukt.”
Naam bedrijf: The Project Doctor
Wie: Stephanie Kuijpers-Laumans
Wat: Personal Assistants op afstand
Waar: Amsterdam
Officiële startdatum: 01-03-2017
Gedane investering: €400
Beoogde jaaromzet: €200.000
Meer informatie: theprojectdoctor.nl