Een vakantiehuis zoeken op internet ontaardt al snel in avonden lang doorklikken voordat je hét huis gevonden hebt. Daarvoor is Roomlr bedacht, een zoekmachine die het aanbod van meer dan dertig online aanbieders van vakantieaccommodatie voor je door struint.
Een vakantiehuis zoeken op internet ontaardt al snel in avonden lang doorklikken voordat je hét huis gevonden hebt. Daarvoor is Roomlr bedacht, een zoekmachine die het aanbod van meer dan dertig online aanbieders van vakantieaccommodatie voor je door struint.
„Wij bieden een zo compleet mogelijk aanbod van vakantiehuizen”, vertelt oprichter Bas Lemmens. „Ons bestand bevat inmiddels 1,4 miljoen vakantiewoningen in alle prijsklassen. De zoektocht naar een geschikt vakantiehuis hoeft nu dus geen uren meer in beslag te nemen. Je vult bij ons je wensen in, ziet meteen wat er beschikbaar is en kunt direct boeken.”
Het team van Lemmens, die eerder betrokken was bij onder meer Booking.com en EasytoBook.com, werkte de afgelopen twee jaar hard om het platform technisch te perfectioneren. „Dat is bij een digitale onderneming ontzettend belangrijk. Pas als de techniek goed is, kun je echt hard gaan groeien.”
Bij Roomlr werken inmiddels 17 mensen, onder wie veel programmeurs. De veertiger heeft bewust jonge mensen aangetrokken. „Die weten zo veel meer van het internet dan mensen van míjn generatie”, lacht hij. „Het gaat zo snel, dan wil je een team dat dat probleemloos kan bijbenen.”
De zoekmachine is al een tijd online maar voor het gevoel van Lemmens gaat het nu pas echt beginnen. „Roomlr staat technisch als een huis, nu kan de marketingtrein gaan rollen.” De ondernemer en zijn team hebben het groots aangepakt. De website is beschikbaar in acht verschillende talen, waaronder Frans, Duits en Russisch. „Dat maakt het ook interessant voor de aanbieders, want hierdoor bereiken zij opeens een veel grotere markt”, aldus Lemmens.
De ambities liegen er dan ook niet om. „De komende tijd willen we in de top drie van zoekmachines van meerdere landen terechtkomen. Ons eerste doel is om een belangrijke Europese speler te worden. En daarna richten we ons op Azië. Uiteindelijk willen we een wereldspeler worden. We hebben de potentie in huis.”