De Meisjes van de Bloemen zijn bloemisten, maar dan net een beetje anders. Ze leveren niet alleen boeketten en bloemstukken voor huwelijken en zakelijke evenementen, maar denken ook graag mee met hun klanten over de aankleding van een bijeenkomst of locatie.
Toen Aimee van der Minne twee jaar geleden ging trouwen vroeg zij haar goede vriendin Caroline van Voorst Vader om haar te helpen met de bloemen. “Ik wilde het graag zelf doen, omdat ik precies wist hoe ik het wilde, en ik wist dat Caroline dezelfde ideeën had.” Dus stonden de twee vriendinnen op de dag voor Aimee’s huwelijk in een pluktuin in Zeeland veldboeketten te verzamelen. Achteraf zien de onderneemsters dat moment als het begin van hun concept De Meisjes van de Bloemen.
De Meisjes van de Bloemen zijn bloemisten, maar dan net een beetje anders. Ze leveren niet alleen boeketten en bloemstukken voor huwelijken en zakelijke evenementen, maar denken ook graag mee met hun klanten over hoe een bijeenkomst of locatie op een originele manier aangekleed kan worden. Zo creëerden ze een ‘ verticale tuin’ voor pop-upwinkel Hutspot in Amsterdam, waarbij ze tegen een lege muur niet alleen klimplanten plaatsten maar ook houten kistjes ophingen vol met potten kruiden en bloemen. Niets is te gek, volgens Van der Minne. “We vinden het geweldig om samen met een opdrachtgever te brainstormen om een uniek concept te bedenken.”
Het draait echter niet alleen om bijzondere concepten bij De Meisjes van de Bloemen.
“Met dit bedrijfje komen A en B bij elkaar: Aimee’s passie voor bloemen en mijn passie om ambachten terug te brengen in de maatschappij”, aldus Van Voorst Vader, die ook mede-eigenaar is van het maatschappelijk betrokken programmabureau Het Nutbedrijf. “Het uiteindelijke doel is een eigen werkplaats en pluktuin te hebben waar we vmbo-leerlingen praktijkgericht onderwijs kunnen bieden. We willen de barrière voor jongeren om voor een ambacht te kiezen weghalen en hen laten zien dat het leuk is om een vak te leren.”
“En we willen niet alleen jongeren betrekken bij ons project maar ook ouderen blij maken met onze bloemen”, vult Van der Minne aan. “Na onze projecten brengen we de bloemen altijd naar ouderencentra. Het is zonde om de bloemen weg te gooien, want veel bloemen staan zeker nog een week na een event.” Maar de maatschappelijke kant van hun verhaal is niet de enige reden waarom Van der Minne en Van Voorst Vader met zoveel passie hun succesvolle onderneming runnen.
“Bloemen zijn ook gewoon een heel leuk product om mee te werken”, aldus van Voorst Vader. “Iedereen wordt er vrolijk van.”